~CINTA KITA~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

~RAIHAN HANNANI~

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

~RAISHA HASNA~

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wednesday, September 08, 2010

.::Result positive::.

Tiba2 rasa nak update cerita yg aku tahu bahawa ade insan comel dlm perut ni. Mulanya ingat xmau diwar2kan, sbb xmau terlebih xcited. Tp bila pkir balik, ada bagusnya juga.. Sekurang2nya ade jurnal perjalananku semasa pregnant kan..? Kenangan utk masa depan tu..hihi.

Ceritanya bermula semasa aku diserang cirit birit yg teruk sgt. Memang xpernah kene cirit birit yg semacam itew. Sangat la sengsara.. Setiap beberapa minit masuk bilik air. Aku ingatkan aku diserang food poisoning. So, ajak hubby ke klinik utk buat pemeriksaan ke atas perut aku ni. Doc ckp byk sgt angin kat perut. Nak kate aku xmkn, aku mkn. Jadi, doc assume yg aku mungkin pregnant. Aku plk rasa xmungkin kot, sbb period aku lum due lagi. Masa tu ade lagi 5 hari nak due. So, doc bg ubat utk buang angin dan sempat pesan suh buat pregnancy test kalo period da delay. Aku iyakan aje la..mungkin betul jgk, alhamdulillah la kan..

Masa msk opis, pun rasa xsedap bdn. Byk angin je rasa. Jadinya, aku gigihkan diri ke klinik panel kitorg, dan doc ni pun ckp bende yg sama. Dia tanye, "U pregnant ker?.." Aku ckpla xtau..sbb xbuat test lagi kan.. xconfident nak buat test sbb period blm due lagi... Nanti kalo dpt result xbest, sedih lagi lak..huhu.

Sampai masa period aku delayed 2-3 hari mcmtu, aku mula rasa xsedap bdn. Selera pun xde. Bdn rasa seram sejuk jer. Tgk lauk berminyak mcm nak muntah. Terpkir gak, "demam ke aku ni?..selalunya demam xpenah mcmni.." Jadi pagi besoknya aku try buat pregnancy test bila teringatkan kata2 doc tempoh hari. Sekali aku tgk urine tu lalu, frust..cuma ade 1 line jer.. Then aku terus campak dlm bakul sampah. Ingat xmau bgtau hubby yg aku buat test. Tentu dia pun frust.. Tp memandangkan dia tau yg pregnancy test kit tu ade 2 stock je dlm laci, karang xpsl2 dia check tinggal 1, mesti kecik ati..aku buat test xbgtau dia.. Ok syg..i kejut u nak bgtau.. Tp sblm tu, aku amik blk test kit tu, sbb nak tunjuk kat dia yg result negative. Masa amik tu, aku perhatikan line yg no. 2 tu mcm nak timbul, tp blur.. Then aku tanye hubby, ade nampak x line yg 1 lg tu mcm nak timbul. Dia pun perasan.. Jadinya, tunggu la lagi 2-3 hari utk buat test lagi..

2 hari lepas tu aku buat test lagi. Mmg 2nd line tu timbul tp kali ni lebih terang dr yg sblm ni wpun masih blur lagi. Then hubby kate tunggu 2 hari lg. 2 hari kemudian, line tu makin terang. Terus bawa gi jumpe doc. Kebetulan masa tu kitorg gi check kolestrol dlm darah ngan doc tu. Alang2 tanya sekali. Doc tgk test kit tu then dia confirmkan. Alhamdulillah...syukur kami kepadaMu Ya Allah kerana memberi rezeki ini buat kami.. Thank you Allah...


Sesungguhnya Allah itu Maha Pemurah dan Pengasih kepada hambaNya. Doakan kandungan ini sihat sempurna dan menjadi zuriat yg soleh/solehah..Amiinn...





No comments: